21. února 2010

Přechod od O2 k Vodafone

Asi od roku 2000 jsem majitelem mobilního telefonu a zákazníkem operátora O2 (dříve Eurotel). Telefon víceméně používám většinou pouze pro příjem. Sem tam z něj odešlu SMS zprávu nebo vyřídím krátký telefonát. Podtrženo sečteno můj roční účet nepřesáhne částku 200Kč. Jakýkoliv paušální tarif je pro mě drahý, proto využívám předplacenou kartu se všemi jejími výhodami i nevýhodami. Platnost kreditu bývala celých 18 měsíců, což mně samozřejmě vyhovovalo. I po té co byla tato lhůta změněna na 12 měsíců, jsem nijak neprotestoval a kredit si dobíjel v ročních intervalech. Za čas se ukázala pro Telefonicu i tato lhůta jako příliš dlouhá. Společnost ji tedy změnila k obrazu svému. Nabijete-li si 200Kč bude platnost 6 měsíců a cokoliv nad 400Kč bude znamenat prodloužení platnosti na celý rok. Při mém minimálním využívání mobilního telefonu se mi kredit bude neustále hromadit na kartě. Mám tedy tři možnosti, nechat vše při starém, více volat nebo změnit tarif popř. celého operátora.

Při svém hledání jsem tedy narazil na "revoluční" tarif O2 ZERO. Paušál bez paušálu. Na první pohled vcelku dobře vypadající. Na druhý mě ovšem zarazila nehorázná tarifikace 60+60. Vůbec tato, dle mého názoru, zlodějská tarifikace se prolíná celou nabídkou O2. Co naplat, budu muset volit změnu operátora. Nejlépe přenos čísla. Při pohledu na konkurenční nabídky si lze obstojně vybrat. Nejprve jsem uvažoval o T-Mobile a tarif Mých 5. Nakonec jsem dal přednost Vodafone a jejich nabité kartě. Byť jsou trošku dražší, ale tarifikace 60+1 to vyváží. Platnost kreditu je 10+3 měsíce s čímž jsem spokojen.

Zašel jsem tedy do obchodu Vodafone a prodavači přednesl, co mě k nim přivádí. Ihned začal menší „výslech“, zda si nechci paušál. Zatímco mně prodavač kladl otázky a já na ně odpovídal, datloval do počítače moje iniciály a vše potřebné k vytvoření objednávky na přenos. Nakonec jsem dostal novou SIM kartu a výtisk objednávky přenosu čísla. Nyní mi začala běžet desetidenní lhůta, do které musím podat výpověď u O2. Počkal jsem raději do druhého dne a dle postupu na stránkách O2 jsem zaslal výpovědní SMSku. Nyní byla řada na O2, zda uvolní mé telefonní číslo a tím posvětí můj přestup ke konkurenci. Asi za tři hodiny od zaslání výpovědní SMSky jsem byl informován, že mi již nic nebrání k přestupu a zároveň jsem dostal od Vodafone termín, kdy bude migrace provedena. Zanedlouho po té mi O2 zaslal nabídku, ve které mi sliboval připisovat kredit 50Kč každý měsíc po dobu jednoho roku, pokud zůstanu věrný O2. V mém případě to odpovídá necelým deseti minutám hovoru měsíčně. Nabídku jsem ponechal bez povšimnutí.

Nastal den „D“. Ráno jsem zapnul mobilní telefon, který se již do sítě O2 nepřihlásil. Vyměnil jsem tedy SIMku a čekal, až se objeví indikátor signálu a jméno telefonní sítě. Signál žádný a telefon signalizoval, že stále vyhledává síť. Zkusil jsem zavolat na číslo uvedené v prospektu, který jsem dostal zároveň se SIM kartou. Samozřejmě s telefonem, který není přihlášen k síti, to půjde těžko. Chtě nechtě jsem se vydal do obchodu Vodafone. Prodavač mě po dvou větách zarazil s tím, že ví, o co se jedná. „Aspoň že nejsem první“, pomyslel jsem si. Zřejmě nějaký výpadek jejich systému při přechodu od jiného operátora.
Navečer jsem tedy zkusil znovu zapnout telefon. Síť Vodafone mě identifikovala a přijala bez nějakých problémů. Vytočil jsem patřičné telefonní číslo a na druhé straně se ozval automat, který mě provedl aktivací SIM karty. Zvolil jsem si tarif, dle svých potřeb. V prospektu bylo uvedeno, že pro správnou aktivaci si musím poslechnout informace až do konce. Teprve po té mi bude připsán kredit na volání. Po ukončení hovoru jsem čekal na SMS zprávu, jež mě měla informovat o navýšení kreditu. Dlouho žádná zpráva nepřicházela, tak jsem se uložil ke spánku. Ráno jsem pro jistotu vypnul a zapnul mobil. Po obědě mi to nedalo a zkusil jsem zavolat na Vodafone linku, kde jsem se dozvěděl, že tato linka je dostupná pouze pro aktivní tel. čísla a že mám vyčkat na zpřístupnění. To samé jsem se dozvěděl z internetové samoobsluhy. Zajímavé bylo, že telefon normálně přijímal příchozí zprávy a telefonní hovory. S nulovým kreditem jsem tedy nemohl volat nebo posílat SMSky. Jelikož jsem nespěchal na zprovoznění odchozích hovorů, ponechal jsem řešení na druhý den. V podstatě jsem byl odhodlán opět navštívit prodejnu, ale před tím jsem ještě vyzkoušel internetovou samoobsluhu. K mému překvapení již byla aktivní. Ihned jsem vyzkoušel zákaznickou linku, kde jsem se nechal přepojit s operátorem. Ozval se příjemný ženský hlas. Vypověděl jsem jí o všech těžkostech a dohodli jsme se, že ještě zkusím den vyčkat, znovu zapnout a vypnout telefon a zavolat na číslo „aktivačního“ automatu a znovu, asi tak po čtvrté, si vyslechnout všechny informace. Druhý den jsem měl stále kredit na nule. Tak jsem opět volal na zákaznickou linku, kde jsem opět vypověděl všechno, co jsem měl na srdci. Operátor mi slíbil, že se o vše postará a určitě mi pošle informační zprávu. Několik hodin jsem čekal na zprávu a jen tak ze zvědavosti jsem si zkusil zjistit stav kreditu. Naštěstí byl kredit navýšen, byť to proběhlo ve vší tichosti.

Trošku mě to zklamalo, že jsem nebyl o ničem informován a že převod neproběhl tak hladce, jak hlásaly internetové stránky mého nového operátora. Doufám, že všechny potíže jsem si již vybral na začátku a nyní vše bude tak, jak má být. Zároveň nejsem na Vodafone nijak naštvaný, neboť technika nikdy nebude bez chyby, pokud ji bude vymýšlet a realizovat sám člověk, jenž je od přírody tvorem chybujícím a nedokonalým.

3 komentáře:

  1. Dobrý den, kde najdu postup na onu výpovědní smsku od O2, hledám to na webu O2 už celkem dlouho a motám se tam jak vítr v bedně.
    Díky Pavel.

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, oficiální postup při přenosu tel. čísla naleznete na
    http://www.o2.cz/osobni/197133-stavajici_zakaznik/198181-prestup_k_jinemu_operatorovi.html

    Výpovědní SMS zpráva se odesílá na číslo 999111 ve tvaru PRENOS XXXXXXXXXXX PPPPPPPP.
    XXXXXXXXXXX - identifikační číslo objednávky Vodafone
    PPPPPPPP - PUK kód SIM karty

    OdpovědětVymazat
  3. já měl dřív o2 a potom přešel k tm a vodafone pro mě byl ten nejhorší operátor světa ale po tom co jsem prostudoval jejich nabídku a po tom že po dobití 1000kč mi tm poslal sms že maximální kredit na kartě je 400kč a že zbytek ztrácím se vše v vodafone cz obratilo

    OdpovědětVymazat