10. ledna 2010

Může za to počasí anebo ČD?

Tak jako každý týden jsem se v pátek chystal jet domů na víkend. Naštěstí mám přímé vlakové spojení. Menší vadou na kráse je, že rychlík začíná svou cestu přímo v Brně. Nelze tedy dohledat přes Internet jeho zpoždění. Celý týden sice sněžilo, ale zase ne tolik, aby to mělo mít zásadnější vliv na odjezdy spojů z Brna. To jsem ještě netušil, jak moc se ve své úvaze mýlím.

Kolem třetí hodiny jsem se v práci rozloučil s kolegy a jel jsem směrem nádraží Královo Pole. U pokladny jsem si zakoupil lístek a podíval se na tabuli ukazující zpoždění vlaků. Tabule zatím ukazovala pouze dvě zpoždění osobních vlaků, jimiž jsem stejně neměl v úmyslu cestovat. "Můj" rychlík měl jet na čas. Vyšel jsem na nástupiště a čekal. Rozhlasem ohlásili příjezd zpožděného osobního vlaku. Přemýšlel jsem, zda-li se nevydat domů tímto vlakem, ale nakonec jsem se rozhodl pro rychlík, jenž stejnou cestu projede o polovinu rychleji. Osobák odjel a necelých pět minut na to bylo ohlášeno půlhodinové zpoždění rychlíku a krátce na to hodinové zpoždění. Hned mi bleskla hlavou myšlenka, že jsem měl jet raději osobákem. Nakonec rychlík vyjížděl z Brna o stodvacet minut později než obvykle.

Samozřejmě mě zčásti naštvalo chování Českých drah, kdy zpoždění rychlíku bylo ohlášeno až po odjezdu osobního vlaku a zčásti moje chybné rozhodnutí do něj nenastoupit. Rozladěn jsem nebyl pouze já, ale také ostatní cestující. Podle jízdního řádu rychlík v Brně svou cestu teprve začíná. Proč jinak by neměl odjíždět dle svého pravidelného jízdního řádu? Dle mého soudu jde však pouze o přečíslování končícího vlaku z odněkud z Moravy. Pokud tomu tak je, bylo by vhodné to uvést přímo v jízním řádu, aby si cestující mohl zjistit budoucí odjezd svého spoje a nemusel se tak spoléhat na informace z tabulí ve stanici. Dále by stačilo řadit ohlašování mimořádných událostí na trati trochu inteligentněji. Předsunout tedy informaci o odloženém odjezdu rychlíku před tím, než přijede do stanice osobní vlak v témže směru.

Příště se tedy budu raději řídit příslovím: "Lepší vrabec v hrsti, než-li holub na střeše."

Žádné komentáře:

Okomentovat